Inblick

Vi är så galet tjurskalliga. Jag är tjurskallig. Kom precis på mig själv med att tänka "skiter den i mig så skiter väl jag i den". Åh fy vad jag ogillar när man resonerar så! Och så kommer jag på mig själv med att göra detsamma, men det är bra. Ibland behöver man vakna upp och se hur man själv faktiskt är. För om man inte ser vad man gör och vem man är, hur ska man då kunna utvecklas till det bättre?
Jag ska försöka bättra mig. Verkligen göra det. Jag hade egentligen inte några nyårslöften, men nu fixar jag några såhär i efterhand, sen får vi väl se om jag lyckas. Men det är sjukt viktigt att minnas:
Även om jag misslyckas så är jag älskad. Och misslyckas så får jag be om hjälp och försöka igen, varje gång! Nice!

Okej, nyårslöften.
  • Inte tolerera massa skitsnack hela tiden, vare sig från mig själv eller nån annan.
  • Inte va så tjurskallig, och se mina egna brister o förändra dom, innan jag ser nån annans.
  • Ställa upp för människor, även när jag kanske inte vill. Men även ställa upp för mig själv
  • Lita på Gud i allt och vända mig till Honom när livet går tungt.
  • Göra skillnad för mig själv o andra. Verkligen leva som kristen.
  • WWJD - What Would Jesus Do. Göra det Jesus skulle gjort, följa Honom i allt jag kan.
  • Se mitt eget värde, och påminna andra om deras varje gång det verkar behövas, och oftare.

Sådär! Jag är minst sagt taggad! Och sjukt gött att jag inte behöver oroa mig över att klara detta själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0